Το Μάρκετινγκ ενός καταλύματος αποτελεί πλέον μια σύνθετη διαδικασία που συνδυάζει τις παραδοσιακές μεθόδους με νέες τεχνολογίες.
Πριν να αναφερθούμε στο e-marketing θεωρούμε οικίες βασικές αρχές Μάρκετινγκ, όπως, το κοινό το οποίο θέλουμε στο ξενοδοχείο μας και στο οποίο απευθυνόμαστε, τη μελέτη του στενού και ευρύτερου ανταγωνισμού, και το γεγονός ότι θα πρέπει να υπάρχει προϋπολογισμός για προωθητικές ενέργειες και πωλήσεις.
Τι είναι e-Hotelmarketing;
Είναι όλες οι ενέργειες και διαδικασίες που αξιοποιούν το ρόλο του ίντερνετ στο Μάρκετινγκ ξενοδοχείου.
Τι είναι το ίντερνετ;
Το Internet είναι ένα πλέγμα από εκατομμύρια διασυνδεδεμένους υπολογιστές που εκτείνεται σχεδόν σε κάθε γωνιά του πλανήτη και παρέχει τις υπηρεσίες του σε εκατομμύρια χρήστες.
Αποτελεί ένα "Παγκόσμιο Ηλεκτρονικό Χωριό", οι "κάτοικοι" του οποίου, ανεξάρτητα από υπηκοότητα, ηλικία, θρήσκευμα και χρώμα, μοιράζονται πληροφορίες και ανταλλάσσουν ελεύθερα απόψεις πέρα από γεωγραφικά και κοινωνικά σύνορα.
Ποιά είναι η χρησιμότητα του διαδικτύου για τα ξενοδοχεία;
Για να αντιληφθούμε καλύτερα πως λειτουργεί το διαδίκτυο προς όφελος των ξενοδοχείων θα πρέπει να μπούμε στη θέση του υποψήφιου πελάτη μας και να συμπεριφερθούμε όπως αυτός.
Έστω λοιπόν ότι κάποιος κάτοικος μιας μακρινής χώρας και θέλει να επιλέξει διακοπές στον Όλυμπο γιατί γνωρίζει την κατοικία των θεών στην Ελλάδα, όπως επίσης ότι κάπου εκεί κοντά υπάρχει και θάλασσα.
Τι θα κάνει;
Τον παλιό καλό καιρό απευθυνόταν στον ταξιδιωτικό πράκτορα που εμπιστευόταν, του εξέφραζε την επιθυμία του και αυτός ξεκινούσε έρευνα μέσω των προμηθευτών του για να οργανώσει το ταξίδι.
Σήμερα όλα είναι πιο απλά. Πληκτρολογεί στο www.Google.com τις λέξεις που πιστεύει ότι προσδιορίζουν ότι αναζητά και επεξεργάζεται τα αποτελέσματα.
Έρευνες λοιπόν καταναλωτικής συμπεριφοράς ταξιδιωτών δίνουν τα παρακάτω αποτελέσματα:
Ο ταξιδιώτης που αναζητά ξενοδοχείο:
- Σε ποσοστό 32,7% ερωτά φίλους και συγγενείς
- Σε ποσοστό 27,9% αναζητά online ταξιδιωτικά γραφεία
- Σε ποσοστό 23,1% επισκέπτεται το tripadvisor
Σε ποσοστό 72,9% αφού καταρτίσει λίστα με υποψήφια ξενοδοχεία θα τα αναζητήσει στις μηχανές αναζήτησης,
- στο google σε ποσοστό 89,8%
- στο yahoo σε ποσοστό 4%
- στο bing σε ποσοστό 3,6%
Ο μέσος ταξιδιώτης θα επισκεφτεί 10 ιστοσελίδες ξενοδοχείων μέσα σε 6 μέρες πριν αποφασίσει.
Φθάνοντας στη σελίδα του ξενοδοχείου ο ταξιδιώτης θέλει να μάθει
- Είναι το καλύτερο που μπορώ να βρω για μένα;
- Βρίσκεται σε σημείο που με βολεύει;
- Είναι εφάμιλλο του τρόπου ζωής μου;
Η ιστοσελίδα διαθέτει 3 έως 7 δευτερόλεπτα χρόνο να απαντήσει στα παραπάνω ερωτήματα.
Μόλις καταλήξουν σε επιλογή θα αφιερώσουν 14 λεπτά στην ιστοσελίδα του και ένδεκα λεπτά για να ολοκληρώσει ηλεκτρονικά την κράτηση.
Βλέπουμε λοιπόν ξεκάθαρα ότι το βασικότερο από τα οφέλη του διαδικτύου για τα ξενοδοχεία αφορά την ίδια την ύπαρξη του, δεν είσαι στο δίκτυο; Δεν υπάρχεις...
Ένα άλλο σημαντικό όφελος που προκύπτει είναι η δυνατότητα πραγματοποίησης online κρατήσεων, γεγονός σημαντικό ιδιαίτερα για μικρές μονάδες στις οποίες σπάνια δίνουν σημασία τα ταξιδιωτικά γραφεία.
Χωρίς να παραβλέπουμε το ρόλο του internet και ως μέσου προβολής.
Και εδώ ερχόμαστε στη δεύτερη ερώτηση τι σημαίνει e marketing στρατηγική;
Έχουμε συνηθίσει, λανθασμένα, να συγχέουμε τον όρο του Μάρκετινγκ με την προβολή.
Μάρκετινγκ είναι το σύνολο των ενεργειών που έχουν στόχο τη δημιουργία, κοστολόγηση, τοποθέτηση στην αγορά και προώθηση ενός υλικού αγαθού ή υπηρεσίας.
Μ΄ αυτή την έννοια Μάρκετινγκ είναι και η κατασκευή των δωματίων, η διακόσμηση, τα στελέχη, το προσωπικό και φυσικά και οι προωθητικές ενέργειες. Η Στρατηγική αφορά στον προγραμματισμό αυτών των ενεργειών σύμφωνα με συγκεκριμένους στόχους.
Emarketing στρατηγική λοιπόν είναι το σύνολο των ενεργειών Μάρκετινγκ που πραγματοποιούνται στο διαδίκτυο.
Πως υλοποιείται;
Η υλοποίηση πραγματοποιείται σταδιακά ακλουθώντας την παρακάτω διαδικασία:
Δημιουργία ιστοσελίδας
Παραλληλίζοντας την φυσική πραγματικότητα με την αντίστοιχη εικονική ας αναρωτηθούμε πως ξεκινά η κατασκευή ενός ξενοδοχείου.
Όπως λοιπόν ξεκινήσαμε και χτίζουμε το ξενοδοχείο σε κάποιο οικόπεδο, έτσι θα πρέπει να γίνει και στο Ινερνετ.
Αντίστοιχη με την ταχυδρομική διεύθυνση είναι και η διεύθυνση στο διαδίκτυο πχ. www.hotelmetropol.gr και είναι μοναδική όπως και η φυσική.
Φυσικά δεν μπορούμε να διανυκτερεύσουμε στο internet, μπορούμε όμως να επισκεφτούμε και να περιηγηθούμε με κείμενα, φωτογραφίες και video.
Αυτά είναι και τα βασικά στοιχεία της ιστοσελίδας μας. Και όπως για το κτίριο υπάρχει η κάτοψη για να βοηθά στην περιήγηση έτσι και στην ιστοσελίδα υπάρχει ο χάρτης πλοήγησης, ελληνικά "sitemap", που μας οδηγεί στις πληροφορίες που επιθυμούμε.
Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:
και μια πρόταση σύγχρονης ιστοσελίδας: convertdemo.com
Προώθηση ιστοσελίδας
Αφού λοιπόν ετοιμάσουμε το ξενοδοχείο μας τι κάνουμε στην πραγματική ζωή; Αναζητούμε πελάτες, το ίδιο και στο ιντερνετ, μόνο που εδώ έχουμε διαφορετικούς τρόπους. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε μερικούς από τους σημαντικότερους.
1. Τοποθέτηση σε επαγγελματικές μηχανές αναζήτησης προσβάσιμες κυρίως από ταξιδιωτικά γραφεία όπως πχ ηAmadeus και οι οποίες προσφέρουν λύσεις συνεργασίας πολλαπλών επιλογών
2. Τοποθέτηση σε δημοφιλή online ταξιδιωτικά γραφεία όπως τα
3. Προώθηση με λέξεις κλειδιά σε μηχανές αναζήτησης: Google Ξενοδοχείο στην Αθήνα
4. Διαφήμιση με banner σε δημοφιλείς ιστοσελίδες
5. Δημιουργία σελίδας, διαχείριση και προώθηση της με λέξεις κλειδιά σε ιστοσελίδες κοινωνικών δικτύων
Ενδεικτικά παραδείγματα
- https://www.facebook.com/pages/ekies-all-senses-resort/123676354318315
- http://www.facebook.com/hotelgb
- http://www.flickr.com/photos/hotelgrandebretagne/
- https://twitter.com/#!/grandebretagne
- http://www.youtube.com/user/HotelGrandeBretagne
6. Δημιουργία και αποστολή newsletters & email marketing
7. Συμμετοχή σε εκπτωτικές διαδικασίες
Προσοχή όμως στη διαχείριση διαθεσιμότητας, περιόδου, διάρκειας προσφοράς
8. SEO
Πρόκειται για σύνθετη και συνεχή διαδικασία που παρακολουθεί και αξιοποιεί τις λέξεις με τις οποίες αναζητούν και βρίσκουν το ξενοδοχείο οι υποψήφιοι πελάτες.
Και βέβαια δεν θα πρέπει να λησμονούμε και την επίδραση της αποκαλούμενης «παρενέργειας online προβολής» που οδηγεί με αφορμή την έκθεση σε ιστοσελίδα, σε offlineκρατήσεις.
Ποτέ μα ποτέ όμως δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι η πλέον αποτελεσματική προώθηση είναι αυτή που γίνεται από στόμα σε στόμα.
Πηγή: epixeiro.gr
Συντάκτης: Τάσος Γούσιος (γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε στη Γερμανία. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, στο τμήμα Μαθηματικών με εξειδίκευση στην επιχειρησιακή έρευνα, ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Μάρκετινγκ και Τηλεόραση. Από το 1981, φοιτητής ακόμη, ξεκίνησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα συμμετέχοντας σε δημιουργικό γραφείο επικοινωνίας. Μετά τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις ίδρυσε, το 1985, την επιχείρηση Alpha Marketing στη Θεσσαλονίκη. Το 2006 επεκτείνεται με γραφείο στη Λάρισα. Το 2009 με αφορμή τη λειτουργία της mypr ξεκινά τη λειτουργία του το γραφείο στην Αθήνα. Συμμετέχει ως σύμβουλος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας σε σημαντικές επιχειρήσεις, καθώς και ως εισηγητής σε ενδοεπιχειρησιακά επιμορφωτικά σεμινάρια, σε ΚΕΚ και σε συνεδριακές εκδηλώσεις – ημερίδες. Είναι μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ (Ειμ) της ΕΕΔΕ Τμήμα Μακεδονίας και Γραμματέας της Ένωσης Επιχειρήσεων Διαφήμισης και Επικοινωνίας Κεντρικής Ελλάδας (ΕΕΔΕΚΕ).)
No comments:
Post a Comment